کتاب مدیر یک دقیقه ای یکی از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه مدیریت است از این رو بنده تصمیم به خلاصه کردن آن گرفتم.
این کتاب با آموزش سه فن هدف گذاری یک دقیقه ای و تمجید یک دقیقه ای و توبیخ یک دقیقه ای سعی در بهبود فرایند مدیریت دارد.
در مورد تمجید می گوید که نباید منتظر بهترین خروجی باشیم همانطور که یک بچه که می خواهد راه رفتن یاد بگیرد وقتی اوایل تنها می تواند بعد از تلو تلو خوردن یک لحظه بایستد، او را بغل کرده و جیغ می زنیم که ایستاد ایستاد. با اولین نشانه های پیشرفت باید به روش هایی خلاقانه تمجید کرد.
در مورد توبیخ نیز می گوید کارآموزان که هنوز توانایی کافی ندارند را نباید توبیخ کرد و توبیخ مربوط به افراد توانمند است که آموزش کافی دیده اند. باید 30 ثانیه اول را توبیخ کرد و بعد چند لحظه سکوت و بعد 30 ثانیه او را تمجید کرد و گفت که چقدر برای سازمان ارزشمند است و اصلا توقع چنین رفتار اشتباهی را از او نداشته اید.
با اینکه بنده بیشتر به سبک مدیریت آقای دمینگ که کمتر مبتنی بر پاداش و تنبیه است علاقه دارم اما به دلیل پرکاربرد بودن این روش و این کتاب ترجیح دادم آن را خلاصه کنم.