مقالات و دستنوشته ها

هفت بیماری مهلک مدیریتی از نگاه دکتر دمینگ (پدر مدیریت کیفی)

دکتر دمینگ به عنوان پدر مدیریت کیفی در مورد 7 آفت مهلک مدیریتی که منجر به شکست در کسب و کارها می شود و باید از آن ها احراز نمود را توضیح می دهند.

1. فقدان ثبات هدف: برای داشتن ثبات هدف نیاز به داشتن چشم انداز و هدف بلند مدت دارید که بر روی آن تمرکز کنید.

2. تاکید بر سودهای کوتاه مدت: اغلب تصمیماتی که سود کوتاه مدت دارند ممکن است منجر به ضررهای بلند مدت شود و در تصمیم گیری نباید تنها به سودهای کوتاه مدت تمرکز کرد این موضوع نیاز به شناخت عمیق از مسئله دارد.

3. ارزیابی عملکرد سالیانه و رتبه بندی امتیازی افراد: این موضوع که گاها به عنوان یک روش برای بهبود عملکرد استفاده می شود خودش منجر به ضررات جبران ناپذیری می شود و باید آن را متوقف نمود.

4. جابه جایی زیاد مدیران: در ژاپن گاها مدیران 15 سال مدیر هستند اما عمر مدیران در بسیاری از شرکت ها بسیار کم است که خودش منجر به عدم توجه به چشم انداز بلند مدت می شود.

5. مدیریت شرکت تنها بر اساس ارقام دیدنی: به عنوان نمونه شما اگر تنها تاکید بر ارقام هزینه مستقیم حقوق و دستمزد داشته باشید ممکن است حقوق ها را متناسب با بازار افزایش ندهید اما توجه ندارید که این موضوع انگیزش افراد را کاهش داده و تقلب را بین کارکنان افزایش می دهد و در نهایت به دلیل هزینه های نادیدنی ضرر بیشتری می کنید.

لینک توضیحات بیشتر من در ویرگول

https://virgool.io/@mostafa.javide/7-deadly-diseases-bhqc4f8kcxkf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *